Ένας λαός ο οποίος παραδίδεται στους εχθρούς του χωρίς αντίσταση, χωρίς πόλεμο, χωρίς μια τουφεκιά, καταντάει να είναι ζητιάνος της ελευθερίας του... και είναι το μόνο που του αξίζει!


«…Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφ’ ενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος, και αφ’ ετέρου για να είναι απασχολημένοι...οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές. Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά…» .. (Αριστοτέλης)

.

.

Jul 1, 2010

Ο άλλος λόγος (ΔΑΥΛΟΣ)

Περί "Ελληνικής" Παιδείας


Άχ! Αυτοί οι υποανάπτυκοι λαοί της Ευρώπης και των ΗΠΑ ακόμη με τα αρχαία Ελληνικά ασχολούνται. Γνώσεις βεβαίως περιττές και έξω από το πνεύμα της εποχής. Αλλά τι περιμένεις από λαούς, που δεν μπορούν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο η έστω ένα πυρηνικό αντιδραστήρα. Έτσι πότε τα Γαλλάκια, πότε τα Γερμανάκια, και πότε τα Αμερικανάκια φιλοξενούνται στην χώρα μας ως επιβράβευση της καλής των γνώσεως στα αρχαία Ελληνικά. Γιαχβέ μου! Τι αναχρονισμός...

Ενώ εμείς με τα πρωτοποριακά εκπαιδευτικά προγράμματα και με τον γνωστόν ανα την υφήλιον τεχνολογικό μας πολιτισμό αυτά τα έχουμε ξεπεράσει.
Σιγά τώρα μην κουράσουμε τα παιδιά μας με την αρχαία Ελληνική γραμματεία. Τι να την κάνουν μωρέ; Είναι εκτός τόπου και χρόνου. Γκαρσόνια της Ευρώπης είμαστε. Σε τί θα μας ωφελήση ο Δημοσθένης, ο Πλάτων, κι ο Ηρόδοτος; Εκείνο που απαιτείται είναι, να συλλαβίζουμε, έστω και με το ζόρι, δέκα κουτσοελληνικούλια και τίς μαγικές λέξεις... Rooms to let, Musaca, greek salad,  και i love you moustogria, αν το "καμάκι" έχει πέσει σε γηραιά κυρία παραλού...

Έτσι έρχεται η ανάπτυξη και η πρόοδος. Γι' αυτό και το "σεβαστόν" μας υπουργείον επι της παιδείας κατήργησε τα αρχαία Ελληνικά απο το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και γέμισε τις ώρες του με δυό-τρείς ξένες γλώσσες.
Οικοδομεί το μέλλον των παιδιών μας, που διαγράφεται λαμπρόν ως καρπαζοεισπράκτορων σερβιτόρων. Διότι η παραμικρή γνώση της ιστορίας και της αρχαίας μας γραμματείας είναι επικίνδυνη. Αφού και να σε βρίσουν οι ξένοι πελάτες, "που έχουν πάντα δίκιο" εσύ πρέπει να χαμογελάς και να ευχαριστής την τύχη σου, που καταδέχτηκε ο κάθε αλλοδαπός λεχρίτης να ασχοληθή με την άθλια σου ύπαρξη, έστω και βρίζοντας σε.

Εμείς δεν τολμάμε να αμφισβητήσουμε τόσους σοφούς, που εξεπόνησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα των τελευταίων δεκαετειών, ούτε μας περνά η υποψία, οτι οι επί της παιδείας μας υπουργοί ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣΜΟΥ, πού ΕΔΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΔΡΟΥΝ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΩΛΩΝ ΤΟΥ. Άπαπα! Το "καλό" των παιδιών ήθελαν μόνο...
 Να μήν τα φορτώνουν με άχρηστες γνώσεις και να έχουν περισσότερο χρόνο για σπουδαιότερες και πιό εποικοδομητικές δραστηριότητες όπως... το αραλίκι στην καφετέρια, το clubing, και άλλα τινά.

Γι' αυτό και διέλυσαν την παιδεία και κατήργησαν και την βαθμολογία σε δημοτικό και γυμνάσιο. γι' αυτό και οι βαθμοί στο Λύκειο μοιράζονται απλόχερα. Μετά όλα αυτά σκέπτομαι, μήπως πρέπει να κατηργηθή η φοίτησις και να στέλλνωνται τα απολυτήρια σπίτι άμα τη συμπληρώσει του 18ου έτους του ενδιαφερομένου.

Γιώργος Πετρόπουλος.